Στην Ξάνθη βρέθηκε την Τετάρτη ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης, ο οποίος συνάντησε τον Αντιπεριφερειάρχη Κώστα Ζαγναφέρη στην ΠΕ Ξάνθης. 

Έργο 45 εκατ. ευρώ σε νέα χάραξη

Μετά τη συνάντησή τους, παραχώρησαν συνέντευξη τύπου όπου ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού εξήγγειλε τη δημοπράτηση του τμήματος Δημαρίου – Ελληνοβουλγαρικών Συνόρων στον κάθετο άξονα Ξάνθης-Βουλγαρίας, που αναμένεται να γίνει στο τέλος του Μάρτη με αρχές Απρίλη ενώ η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται σε 20 μήνες από την εγκατάσταση του εργολάβου, που αναμένεται μέσα στο 2017.

Το έργο, μήκους 8,5 χιλιομέτρων, είναι το δυσκολότερο κομμάτι του κάθετου άξονα καθώς είναι εξ ολοκλήρου νέα χάραξη και περιλαμβάνει δύο τούνελ και μια μεγάλη γέφυρα, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού προσθέτοντας ότι έχει προϋπολογισμό 45 εκατ. ευρώ που προκύπτουν από τριμερή χρηματοδότηση. Απαντώντας σχετική ερώτηση σημείωσε ότι το συνολικό κόστος, που είχε υπολογιστεί σε 200 εκατ. ευρώ θα είναι αρκετά μικρότερο ενώ τα υπόλοιπα τμήματα του Καθέτου, σε κάποιες περιοχές συμπίπτουν με το υπάρχον οδικό δίκτυο προς Εχίνο-Δημάριο και σε κάποιες άλλες είναι εξ ολοκλήρου καινούρια.

Ζαγναφέρης: Η ΠΕ Ξάνθης θα βελτιώνει το υπάρχον δίκτυο
Παρεμβαίνοντας ο Κώστας Ζαγναφέρης, σημείωσε ότι παράλληλα με τις μεγάλες εργολαβίες, η Περιφέρεια θα παρεμβαίνει και θα βελτιώνει το υπάρχον οδικό δίκτυο σε συνεργασία με την Εγνατία Οδό και τους μελετητές της, όπως προέκυψε και σε σύσκεψη που προηγήθηκε. Παράλληλα ζήτησε από την Εγνατία, το υπόλοιπο από το προϊόν των εκπτώσεων να παραμένει στην περιοχή, κάτι για το οποίο δεν μπόρεσε να δώσει σαφή απάντηση ο Α. Αντωνούδης,  λέγοντας ότι μέρος της εξοικονόμησης έχει προβλεφθεί να χρηματοδοτήσει κάποιες παράλληλες, πολιτιστικές και χρηστικές δράσεις.

Ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ερωτήθηκε και για τα διόδια, σημειώνοντας ότι πρόθεση της Οδού και των αρμόδιων παραγόντων (όπως έχει εκφραστεί και από τον Υπουργό ΠΟΜΕΔΙ Χ. Σπίρτζη) είναι η χρέωση αναλογικά με το διόδια και ήδη προχωρά η σχετική διαδικασία για το ηλεκτρονικό σύστημα ενώ στις προθέσεις της Εγνατίας Οδού είναι να υπάρχουν διόδια στις εισόδους της χώρας. Για τα διόδια της Μέστης σημείωσε ότι ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ είναι διαφορετικός και θα δημιουργήσει πρόβλημα με τη μεταφορά τους στο Αρδάνιο ενώ η Εγνατία προτείνει σταθμό στους Κήπους. Εκτίμησε πάντως ότι η ηλεκτρονική χρέωση θα “προλάβει” το σχεδιασμό για τους νέους μετωπικούς σταθμούς.

Τα προβλήματα με νταλίκες και παρεμπόριο

Επίσης ερωτήθηκε για το θέμα του μεγάλου όγκου από νταλίκες που εγκαταλείπει την Εγνατία λόγω διοδίων, σημειώνοντας ότι ήδη από πέρυσι εχει ψηφιστεί το νομικό πλαίσιο που προβλέπει κυρώσεις αλλά είναι θέμα αστυνόμευσης. Τέλος προανήγγειλε ότι με ένα δορυφορικό σύστημα ελέγχου – και αφού εξασφαλιστεί ότι δεν υπάρχουν προβλήματα προσωπικών δεδομένων- θα καταπολεμηθεί αισθητά το θέμα του παρεμπορίου στη διασυνοριακή περιοχή.