Με τίτλο “Όχι άλλα βάρη στου λαού τις πλάτες – Την κρίση να πληρώσουν οι κεφαλαιοκράτες” η παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης αναφέρεται στο θέμα των διοδίων της Εγνατίας Οδού:

Η πολιτική εκχώρησης οδικών αξόνων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις για την εγκατάσταση σταθμών διοδίων συνεχίζεται και αυξάνεται. Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, παίρνοντας τη σκυτάλη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, όχι μόνο δεν κατάργησε τη σύμβαση παραχώρησης στους μεγαλοεπιχειρηματίες των εθνικών οδών και τα διόδια, αλλά αυξάνει τους σταθμούς διοδίων και τις τιμές χρέωσης, ενόψει παράδοσης στην κυκλοφορία των σηράγγων στα Τέμπη. Ακόμη, Ο νέος Σταθμός Διοδίων της Ασπροβάλτας θα γίνει ο τρίτος- μετά από εκείνους, της Μουσθένης και της Ανάληψης- που θα λειτουργήσει στο τμήμα της Εγνατίας από την Ξάνθη μέχρι και την Θεσσαλονίκη. Το πράσινο φως για δημοπράτηση της κατασκευής του Σταθμού το έδωσε το Δ.Σ. της «Εγνατία Α.Ε.», στη συνεδρίασή του της 24ης Φεβρουαρίου 2017, όταν ομόφωνα ενέκρινε (α) τη δημοπράτηση και την έγκριση των συμβατικών τευχών για την ανάδειξη αναδόχου του έργου με τίτλο: «Εγνατία Οδός: Κατασκευή Σταθμού Διοδίων Ασπροβάλτας επί της Εγνατίας Οδού (11.2 – 11.3)», προϋπολογισμού 2.200.000 € με Φ.Π.Α., και (β) τη συνολική προθεσμία περαίωσης του έργου διάρκειας 6 μηνών. Ένα βήμα πιο μπροστά βρίσκεται ο σχεδιασμός για την κατασκευή σταθμού διοδίων στο τμήμα Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης στο ύψος της Μέστης. Η σύμβαση κατασκευής του συγκεκριμένου έργου υπογράφτηκε την Τρίτη, 21 Μαρτίου, και προβλέπει την ολοκλήρωση και λειτουργία του σταθμού σε 6 μήνες από σήμερα. Άρα και η διαδρομή Ξάνθη Αλεξανδρούπολη θα έχει δύο αντί για ένα σταθμό διοδίων που έχει τώρα, προκαλώντας σαφή επιβάρυνση στο εισόδημα των κατοίκων της περιοχής.

Στους άθλιους παράδρομους της ΠΑΘΕ και των άλλων εθνικών δρόμων αναγκάζονται να καταφεύγουν όλο και περισσότεροι από όσους κινούνται συχνά ή πιο αραιά. Ήδη μετράμε καταστραμμένα αυτοκίνητα, νεκρούς και πολλούς περισσότερους τραυματίες!

Είναι πάγια η τακτική όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων και της σημερινής αφενός να φορολογούν τον λαό και αφετέρου όταν κατασκευάζουν δρόμους τον βάζουν να τους ξαναπληρώνει από την αρχή διπλά και τριπλά. Είναι η πολιτική του χαρατσώματος του λαού και της υπεράσπισης των συμφερόντων των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων. Παραχώρησαν και εξακολουθούν να παραχωρούν ακόμα και οδικούς άξονες στους μεγαλοεπιχειρηματίες, ώστε να αυξάνουν τα κέρδη τους σε βάρος του λαού.

Αποτελεί πρόκληση για το λαό, που δοκιμάζεται από την καπιταλιστική κρίση, την ανεργία και τη φτώχεια, να χρυσοπληρώνει συνεχώς και για τους δρόμους! Επειδή η χρησιμοποίηση του οδικού άξονα πρέπει να γίνεται ελεύθερα από όλους, και ο λαός ήδη έχει πληρώσει μέσω της φορολογίας και των τελών, τους αυτοκινητόδρομους αυτούς, δεν μπορεί να του επιβάλλεται το διπλό χαράτσι των διοδίων.

Η Λαϊκή Συσπείρωση απαιτεί:

  • Να ματαιωθεί η κατασκευή των νέων διοδίων ακυρώνοντας κάθε αντιλαϊκή συμφωνία που εκχωρεί τους οδικούς άξονες στους ιδιώτες.
  • Να καταργηθούν όλα τα διόδια στους οδικούς άξονες όλης της χώρας, ώστε να υπάρχει ελεύθερη διέλευση του λαού.
  • Να σταματήσει κάθε δίωξη και να ακυρωθεί κάθε καταδίκη όσων αγωνίζονται για την κατάργηση των διοδίων ή αρνήθηκαν να πληρώσουν.
  • Οδικά έργα που θα κατασκευάζονται από έναν εθνικό κατασκευαστικό φορέα χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις του λαού.
  • Συγκοινωνίες υπέρ του λαού, δημόσιες, φθηνές, τακτικές, δωρεάν για τους άνεργους, άπορους, μερικά απασχολούμενους, φοιτητές, μαθητές.